Ekonomi

Otomobil üreticilerine Çin’deki zorla çalıştırma endişelerini giderme çağrısında bulunuldu

İnsan Hakları İzleme Örgütü (HRW), Tesla (NASDAQ:TSLA), Volkswagen (ETR:VOWG_p) ve BYD (SZ:002594) dahil olmak üzere büyük otomobil üreticilerini, tedarik zincirlerindeki malzemelerin Uygurlar tarafından zorla çalıştırılarak üretilmiş olabileceği konusunda uyardı. diğer Türk Müslümanlar. Kullanımının önlenmesi için daha güçlü önlemler alınması çağrısında bulundu. İnsan hakları örgütü, bu şirketlere tedarik edilen otomobil parçalarında Sincan’dan gelen alüminyumun kullanılmasıyla ilgili endişeleri vurguladı.

HRW’nin perşembe günü yayınladığı raporda, Sincan’daki alüminyum üreticilerinin hükümet destekli işgücü transfer programları aracılığıyla işçi çalıştırdığı ve bu programların zorlayıcı uygulamalar içerdiği belirtildi. Kıdemli araştırmacı Jim Wormington, otomobil şirketlerinin Birleşmiş Milletler yetkileri kapsamında tedarik zincirlerinde zorla çalıştırmanın olmamasını sağlama sorumluluğunu vurguladı. HRW, Tesla, Volkswagen, General Motors (NYSE:GM) ve Toyota (NYSE:TM) gibi büyük üreticilere ulaşmasına rağmen herhangi bir spesifik ihlal tespit edemedi.

İnsan hakları kümesi, bu şirketlere tedarik zinciri şeffaflığını artırmaya ve kapsamlı bir durum tespiti yapılana kadar Sincan’daki tedarikçilerle doğrudan ilişkileri askıya almaya çağrıda bulundu. Wormington, otomobil şirketlerinin Sincan’da zorla çalıştırma ile tedarik zinciri temaslarının boyutundan habersiz oldukları yönündeki endişesini dile getirdi ve tüketicilerin bu tür ihlallerle bağlantılı malzemeleri içeren araçları bilmeden satın alabileceklerini öne sürdü.

Sincan’da ortak girişimi bulunan Volkswagen, zorla çalıştırmaya şiddetle karşı olduğunu belirterek, bu tür uygulamalara dair hiçbir kanıta rastlanmayan bir denetim gerçekleştirdi ancak denetimin metodolojisi eleştirilere maruz kaldı. Tesla’nın birçok durumda tedarik zincirini madencilik seviyesine kadar haritalandırdığı ve zorla çalıştırmaya dair hiçbir kanıt bulamadığını bildiriliyor ancak şirket yakın zamanda sorulan bir soruya yanıt vermedi. Toyota, HRW’nin raporunu inceleme sözü verdi ve tedarikçilerinden insan haklarına saygı göstermelerini bekliyor.

General Motors, BYD, Çin Devlet Konseyi Enformasyon Ofisi ve Sincan hükümeti yorumda bulunmadı. Çin’in otomotiv ihracat pazarı önemli bir büyüme kaydetti ve ülke, Chery, SAIC, Geely ve BYD gibi yerli şirketler sayesinde 2023 yılında Japonya’yı geçerek dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı olacak.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

haber-ilgaz.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu