Ekonomi

Altının yolu ihracata açılmalı

Mehtap HALICI

Altın, özel gün ikramı, aksesuar ve güvenilir bir yatırım aracı olarak hayatın pek çok farklı alanında ilgi görüyor. Depolama, taşıma maliyetleri, ülkelerin vergi politikaları ve döviz kurlarındaki dalgalanmalar uluslararası piyasalarda işlem gören altın fiyatlarını doğrudan etkilemektedir.

Yüzde 30 büyüme hedefi

Dünya piyasalarındaki altın fiyatlarının Türkiye’deki fiyatlardan farklı olduğunu belirten Ariş Pırlanta Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Güzeliş, ihracat yapılırken yabancı alıcıların TL fiyatını kabul etmediğine dikkat çekti. Altının hem tüketim hem de yatırım aracı olduğunu belirten Güzeliş, “Genel olarak tüm dünya piyasalarında çok küçük bir fark var, yani kilo başına 15-20 dolarlık bir fark var.

Ancak Türkiye’de 1.000-1.200 dolar fark var. Daha pahalı alıyoruz. Bu da ihracatımızı olumsuz etkiliyor” dedi. Bu nedenle altın fiyatlarının yukarı aşağı gitmesinin iyi olmadığını vurgulayan Güzeliş, “Yurtdışındaki alıcılar ‘Dünya fiyatı bu! “Sana bu fiyata ödeyeceğim” diyor. İç piyasaya satıldığında sorun yok ama yurt dışına satıldığında cebinden çıkıyor. “Buradaki esnaf aradaki farkı kendi ceplerinden ödüyor, dolayısıyla zarara uğruyorlar” dedi.

Merkez Bankası’nın geçen yıl yayınladığı İhracat Genelgesi’yle getirilen ihracat gelirlerinin yüzde 40’ının bankaya nakde çevrilmesi zorunluluğuna değinen Kerim Güzeliş, “Sektörümüz çok hızlı bir trendle ilerlerken, bunu yapmak zorundayız. bu nedenle fren yapın. İhracatın açılması gerekiyor.

“Bu direnci sağlayan sorunlar temizlenirse iyi bir yere geleceğiz” dedi. Eserlerinin yüzde 95’inin pırlantadan oluştuğunu belirten Güzeliş, “Ürünlerimiz çoğunlukla pırlantadan oluşuyor, sadece kendi koleksiyonlarımızı altınla yapıyoruz. İhracatımız yüzde 10 civarında. Uzun süredir iç pazara odaklanıyoruz. Her yıl yüzde 30 büyümeyi hedefliyoruz” dedi.

5 yıl içerisinde yurt içinde 50, yurt dışında ise 10 mağazaya ulaşmayı planlıyor.

Kerim Güzeliş, 117 yıl önce Mardin’de kuyumculuk sektörüne giren ve dededen toruna 3 kuşaktır faaliyetlerini sürdüren Ariş Pırlanta’nın şu anda Türkiye genelinde 30 mağaza ve 50 satış noktasının bulunduğunu belirterek, 50 mağaza açacağını sözlerine ekledi. 5 yılda Türkiye’de ve yurt dışında 10. Mağazaya gitmeyi planladıklarını söyledi.

Kerim Güzeliş sözlerine şöyle devam etti: “Artık yurt dışına yöneldik. Yurt dışında Almanya’nın başkenti Berlin’de mağazamız ve 20’ye yakın satış noktamız var. Irak’ın Erbil şehrinde de mağazamız var. Markayı 10 yılda mümkün olduğu kadar büyütmek istiyoruz. Hollanda, Avusturya ve Romanya’da temaslarımıza başladık. Avrupa’da dağıtımı daha kolay olduğu için öncelikle bu noktaları seçtik. Doğal olarak daha sonra Amerika’ya gideceğiz.

Daha sonra Dubai, Kuveyt gibi Arap ülkelerine gireceğiz” dedi. Şu anda 140 kişiye istihdam sağladıklarını belirten Güzeliş, hedeflerle bu sayıyı 250’ye çıkaracaklarını söyledi. Üretim merkezlerinin Nuruosmaniye’de olduğunu ve Kuyumcukent’te 400 metrekarelik bir alana sahip olduklarını kaydeden Güzeliş, imalattan ziyade ticarette büyüme kararı aldıklarını vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu